Yayla Çorbası yoğurtlu çorba


 Malzemeler:
1 tane yumurta sarısı
2yemek kaşığı un
1 çay bardağı pirinç
yarım kilo yogurt (az çok isteğe bağlı)
tuz nane varsa tavuk suyu veya hazırlardan bu çorbaya bana göre çok yakışıyor
tereyağı veye sıvı yağ
Yapımı
Ben pirinçleri biraz pişirdikden sonra çorbanın yapımına geçiyorum yoğurtla beraber pişirdiğimizde biraz daha ekşi oluyor..
Pirinçler pişince içine yumurta sarısını,yoğurt,tavuk suyu veya tabletleri tuz ,unu bir kasede çırpın ve kaynamakda olan pirincin suyundanda ilave edip iyice karıştırın.(bu yogurdun kesilmesini önler) Karışımı kaynayan pirincin içine ekleyin ve kaynama başlayana kadar karıştırın..
Ben nane ve yağı bir tavada ısıtıp direk çorbaya karıştırıyorum siz isterseniz çorbayı tabağa alınca üzerine ekleyebilirsiniz.
Nane karışımıylada 1-2 dak.kaynayınca çorbamız hazır.
Afiyet olsun..
Not:Fazla pişirdiğiniz pilavları dökmeyin.Baktınız artacak hemen ufak bir poşete koyup buzluğa koyun.Bu çorbayı yaparken oldukca zaman kazanmanızı sağlayacak hemde pilavımız çöpe gitmeyecek..


Yorumlar